Made by Noowa

Alla inlägg under mars 2010

Av Noowa - 21 mars 2010 10:39

Ganska ofta kommer jag på saker jag gärna skulle pyssla ihop någon gång. När jag är ute i naturen, på stan, kikar i inredningstidningar eller på andras bloggar. Så nu har jag skaffat mig en pysselbok där jag kan kladda ner alla idéer i väntan på produktion. Nu gäller det bara att ha med sig boken vid rätt tillfälle...


Av Noowa - 19 mars 2010 16:21

Nu har jag tagit ett stort beslut... Jag har repat upp en tröja som jag stickade för kanske 2 år sen. Den blev inte alls bra och har typ inte använt den. Min ovana trogen stickade jag utan mönster och det är inget för mig har jag kommit fram till. Men det var ju synd på garnet så jag repade upp den! När det kom till kritan kändes det bättre än jag trodde och nu finns den i form av ett antal nystan istället. Vågar inte sia om nästa projekt som garnet ska gå till, det får bli en överraskning. Men det är påbörjat, så mycket jag jag säga...


Av Noowa - 19 mars 2010 16:09

Brukar verkligen inte vara med i utlottningar, tävlingar och dyligt. Tycker aldrig att jag vinner   , vilket skulle kunna hänga ihop med att jag aldrig är med...

Men nu är jag med i en utlottning som Kajsas vrå har. massa fina scrap-saker. Hoppas på det bästa...

Av Noowa - 3 mars 2010 18:30

Nu har äntligen min nya sjal lyckats hamna på bild så jag kan lägga ut den!

Innan jul såg jag en sjal från danska Cream som var så fin. Den var lite "tvärt om", virkad sjal med tygkant. Så jag gjorde en egen variant. Den blev lite stel men helt ok ändå. Kanten var inte lätt att sy på, det ska sägas. Baksidan är inte vacker men den behöver man ju inte visa...

Mönstret är modifierat från DROPS. Garnet kommer från makens mormor (som så många andra). Är nåt typ av bättre bomullsgarn tror jag, möjligen lite silke. Tyget är av bomull och från Ohlssons.



  

Ovido - Quiz & Flashcards