Made by Noowa

Alla inlägg under januari 2010

Av Noowa - 24 januari 2010 18:00

Jag och maken rensade garderober i helgen. Det borde man göra oftare! Lämnade en massa saker på myrorna, stoppade undan en del och tog fram andra. Bl.a hittade jag våran picknick-korg. Vi använder dock mest ryggsäck när vi är ute så korgen fick bli stick-korg istället. Den lilla kan man ha pågående projekt i, lätt att ha bredvid sig i soffan.      



Av Noowa - 16 januari 2010 18:00

Blev bortbjudna på middag på lördagkvälllen. Trevligt! Lämpligt nog hade jag bakat biscotti under dagen så jag la några i en glasburk och slog in som en gammaldags syltburk. (förutom att tyget inte var rutigt...) Tyvärr blev de lite brända. Vad säger det, att man ger bort brända skorpor?


Av Noowa - 12 januari 2010 21:15

Här listar jag affärer och hemsidor där jag hittar det mesta av mitt material.

Uppdateras när jag kommer på något mer.


Till smycken

  • www.pagoni.se - En hemsida där man kan beställa pärlor och annat till smyckestillverkning. De har ett stort utbud, låga priser och snabb hantering. 

Till stickning/virkning

  • DROPS Design/www.garnstudio.com - Har både garn och beskrivningar. Beskrivningarna läggs ut på nätet och kan laddas ner gratis. Garn kan inte köpas online utan endast hos återförsäljare, finns i de flesta större städer. Många fina mönster.

Till allt möjligt

  • Panduro Hobby -Stor hobbykedja med butiker över hela landet. De har även internetförsäljning. Ganska dyra produkter men har allt mellan himmel och jord.
  • Tiimari - När jag var yngre tyckte jag att tiimari mest var en affär för diverse krims-krams, men på senare år har de blivit betydligt bättre. Har precis som panduro det mesta inom hobby, ofta till ett lägre pris och kanske lite sämre kvalité. Har ofta fina papper samt tyg- och plastband.
  • Ohlssons tyger - Kedja med både butiker och internethandel. Stort utbud med kompetent och hjälpsam personal, iaf i Linköping där jag varit!
  • Claes Ohlsson - Glöm inte bort denna praktiska affär! Blir ofta förvånad över deras utbud. Har bla bra små tänger till smyckestillverkning, praktiska förvaringsboxar samt diverse papper och pennor.
  • Stoff och stil: Internetsite med allt som har med tyg att göra. Stort utbud, snabb service och ok priser.
Ovido - Quiz & Flashcards